Av Anna Johansson - 11 augusti 2013 10:30

God morgon på er allihopa :D hoppas ni inte är allt för bakis idag? ;) Planen var att jag egentligen skulle ut igår men planerna ändrades och det blev en mysig hemmakväll istället med bullbakning, en supergod kycklinggryta som jag lyckades slänga ihop och kvällen avslutades med ett varmt bubbelbad med levande ljus och bra musik i högtalarna :)

Är väldigt tacksam för att jag stannade hemma, för jag är säker på att jag inte hade mått så bra idag annars ;) nu kan man ju tillochmed njuta lite utav denna söndagen med ;)

Hoppas alla får en fin söndag. Ta ett par panodil och ett glas vatten så ska ni se att det blir bättre ;)

Harè gött

Av Anna Johansson - 7 augusti 2013 22:56

Du fattar inte hur otroligt lycklig du gör mig <3

Av Anna Johansson - 7 augusti 2013 21:48

Igår var en otrolig lååång dag måste jag ju säga. Jobbdagen började halv 8 på morgonen och slutade inte förrän halv 10 på kvällen... men det gick iaf. ;) makarlöst nog så hann jag med 21:33 tåget hem (y) cyklade så fort jag kunde hem för att lämna cyklen hemma hos föräldrarna och sen springa till stationen. Tåget kom precis som jag kom till stationen. glad att jag hann, annars hade jag fått vänta en timme på nästa tåg   kan ju säga att jag somnade utan vaggvisa igår iaf

Idag har jag varit väldigt duktig :) dammsugit, torkat golvet, tvättat fönstrerna, diskat, skurat toaletten och tvättat.

Resten av kvällen kommer bestå utav en plopp-glass framför Rena Rama Rolf sen blire sängen för imon väntas en ny jobbdag :D

NattiNatti

Av Anna Johansson - 5 augusti 2013 15:07

Då var sista jobbhelgen jobbad för denna sommar - LYCKA- :D fast måste ändå saga att den har gått väldigt fort och det är ävl tack vare alla goa människor man jobbar med :) nu är det bara 6 jobbdagar kvar och sedan börjar skolan :) börjar känna dem små fjärilarna nu i magen nu men det ska bli så himla roligt att får starta något nytt ;) så får man se vart det för mig någon stans, alltid kommer man väl någon någon stans :D

Och i helgen har ju också en utav de finaste personerna på denna jord fyllt år!! Stort grattis till dig gumman :D Hoppas din födelsedag blev perfekt <3 love u <3

Jag har precis kommit hem ifrån en promenad på 8 km, lagom svettig så nu blir det en dusch och sen äre dags att ge lägeheten en omgång med dammsugaren och lite putsmedel så att det blir fint här hemma :D

Ha en fortsatt fin dag ute i solen gott folk

Puss&Kram

Av Anna Johansson - 1 augusti 2013 20:44

Asså jag är ju en aning dålig på det här med att blogga har jag märkt, har ju till och med fått ett klagomål på att jag inte skriver något så få ju ta å skärpa mig ;)

Senaste gången jag skrev var det dagen efter midsommarhelgen och sommarschemat på jobbet hade precis börjat och nu är det knappat två veckor kvar av sommarjobbet (y) och om exakt 21 dagar så öppnas nästa kapitel i mitt liv då jag börjar plugga igen ;)

Så jag tänkte ge er en liten sammanfattning om några av de saker jag har hittat på i sommar ;)

Karlskrona med Pappa :D

Utgång med snyggisar ;)

Stranden och goo mat med sanna i Kalmar :D

och så har jag varit på minisemester i Göööööteborg!!!!! :D

puss&kram

Av Anna Johansson - 24 juni 2013 17:58

Klockan 05:00 ringde klockan idag och lyckades snoza mig fram till 05:41, sen var det raska tackter som gällde för att hinna med bussen som går 06:04. fick småjogga en aning ner till stationen men hann det gjorde jag minsann. Men det var ju bara det att när jag väl hoppat på bussen med andan i halsen så märker jag ju att bussen kör ju för tusan förbi exakt utanför min lägenhet, om jag hade vetat om det idag så hade jag ju inte ens behövts stressa. MEEEN nu vet jag det :P dagens lärdom

Resten av dagen har rullat på bra. Första dagen på sommarschemat idag med, så nu är det bara till att köra på ;)

åh när jag kom hem så har älsklingen gjort raggmunkar och bacon nomnomnom :D hoppas ni andra har en fortsatt bra dag. Puss&Kram på er

Av Anna Johansson - 24 juni 2013 00:06

"Du ska inte tro det blir sommar

ifall inte nån sätter fart

på sommarn och gör lite somrigt

då kommer blommorna snart"

Då var midsommar TvåTusenTretton över. Har spenderat denna helgen på Vita Sand med fina vänner, go dricka,   midsommarkrans, bra musik, bad i havet och en massa galenskaper ;) I onsdags körde bilen mot Vita Sand :D Vi började med att sätta upp tältet som vi skulle ha. Till en början var det ett litet tvåmanna tält som vi skulle ha, Tobie och jag. Men vi fick istället låna ett femmannatält :D inget å klaga på där inte, den tackar vi för  ;)

På torsdagen kom även Annelie till Vita Sand. Vi hjälpte till att sätta upp deras tält med och jag måste ju bara säga det att jag älskar det tältet ;) så många minnen inom dem fyra tygväggarna, hehe  :) Ett tält som säkert är ifrån 80 talet men som nog är det bästa tältet ändå ;)  Efter vi satt upp tältet så åkte bikinin på och sen var det bara till å slänga sig i havet. Senare på kvällen kom även Tobbe, Pontus och Mikaela :) Sällskapsspelen åkte fram och drickan hälldes upp ;)

Midsommarafton

"Små grodorna, små grodorna är lustiga att se"

"Ja må han leva, ja må han leva"

Idag fyllde min älskade pappa år

Självklart så måste det ju regna på midsommar men vad gör det, efter regn kommer solsken. På morgonen åskade och regnade det ordentligt, men kan verkligen inte klaga på midsommarvädret detta året. Resten av dagen lyste solen och var riktig sommarvärme.

Ååh vad vore en midsommar utan midsommarkrans. Så det vara bara till att promenera ut och plocka blommor och sedan skapa dem fina kransarna ;) riktigt lyckade blev dem ;)

Blev ju även såklart till å bada i havet denna dagen med och sen till kvällen blev det minigolf och grillat ;)

Midsommardagen

Efter ett väldigt bra midsommarfirande så packade Tobie och jag ihop vårt tält och våra saker och körde bilen mot Karlshamn. Mot nya äventyr i stugan där familj och vänner väntade på oss.

lysmaskar ;)

Puss&Kram

Av Anna Johansson - 6 juni 2013 22:59

Nu händer det grejor kan jag lova :) Jag, lilla Anna Johansson ska äntligen flytta hemifrån!!! ;) Jaajemen     På måndag lämnar den sista flyttlådan mitt rum och beger sig mot Nybro :) Ska bli så galet underbart att flytta och att få bo ihop med kärleken i mitt liv <3

Har packat och plockat ihop allt som jag ska få med mig till nya lägenheten :D Är verkligen jätte tacksam för att jag har fått kökssaker och andra "flytta-prylar" när jag fyllt år och i julklappar, dem kommer mycket väl till användning nu :D

Så idag har vi varit inne i Kalmar och köpt denna soffan ----->

och så köpte vi oss ett skrivbord med. Så det som saknas nu är bara

en säng, byrå och några hyllor, sen har vi allt vi behöver och detta fixar vi om några dagar ;)

Det blev även en liten runda ner till Nötabråne ikväll och hälsa på mamma och pappa som är nere i stugan över helgen :)