Alla inlägg under maj 2013

Av Anna Johansson - 30 maj 2013 19:14

Tänkte bara slänga in ett snabbt inlägg med en bild som talar för sig själv! :D

Lycklig tjej idag :D

Av Anna Johansson - 27 maj 2013 11:44

Torsdag


Vid 4 tiden hämtade jag upp sanna och sen begav vi oss ut till Skruv och besökte Ateljé Vidagård. En supermysig lite butik med handmålade inredningsprylar. Jag älskar verkligen den där franska lantstilen, gamla saker som ser lite nötta ut men som ändå är nya och fräscha, såå fint :D 

       



Fredag


Åkte in till Kalmar och hämtade upp Tobie efter att han slutade jobba och sen körde vi ut till Hansa city och spenderade lite pengar på sånt som man kan behöva, kläder å sånt ;) 

fredagskvällen avslutades med bio :D fast and furious 6. Riktigt bra var den, så nu ser man fram emot 7:an ;) 

 


Lördag 


Har känt i flera dagar hur det har kliat i fingrarna nu när jag inte har bakat på länge så hela lördagsförmiddagen spenderade jag med å baka. Jag kunde inte riktigt bestämma mig för vad jag skulle baka, så jag tog helt enkelt å bakade alltihop som jag ville ha ;) hehe det blev fina bullar och goa kakor ;) märkligt nog så tog mina havreflarn slut väldigt fort?? fattar inte vart dem tog vägen? ;) 

Lördagens avslutades med först förfest i kalmar hos Malin och sedan vidare till O´learys ;)

 

              





Av Anna Johansson - 22 maj 2013 18:56

Asså vad fan hände med avtalet som vi hade gjort mellan oss?!?! Var är allt det som vi lovade varandra?! Jag skulle se till att ni hölls fina och rena och ta med er på regelbundna promenader, och ni skullle i gengäld fixa så min kondition kom upp sig en aning och fixa mig den snyggaste rumpan som vandrar på denna jord. Nååå? Vart fasen är min snygga rumpa och inte att tala om min kondition, den har jag ju inte ens sett en liten gnutta av

?!?!

ja okey, jag höll inte min del så bra heller, tog er inte med på promenaderna och det där med att hålla er rena, njae, det vet jag inte .... Men hela är ni iaf!!  Så jag tycker faktiskt att ni kunnat försöka mer än vad ni har gjort. skäms på er!!

Måste verkligen ta ett snack med min skor...För jag är inte den som är den, Jag ger dem en ny chans ;D

Från och med nu gäller det att ut och gå varje dag, så kanske man kan se ett resultat någon gång ;)

wish me luck!

 


Idag har jag även avslutat min andra dag på Bak och Service. Har på förmiddagen bakat 5 rulltårtor, kladdkaka, en jäkla massa kringlor och goa bullar. Finns det något bättre än doften av nybakta bullar? Skulle inte tro det ;) Åå i eftermiddags har jag stått i caféet ;)

Har ju fått gå bredvid dem här dagarna så att jag är redo inför jobbet nästa vecka ;) 


   



Av Anna Johansson - 19 maj 2013 21:17

Vart fasen tog solen vägen!?! Tur att man har passat på å varit ute i solen nu dem här dagarna ;)
Fast lite mysigt är det ändå med regn som smattrar på fönstret, eller hur? ;)


Idag fick det bli en runda hem till Frida och Emanuel och kolla film och käka pizza ;) perfekt avslutning på en väldigt bra vecka. Så nu håller vi tummarna för att nästa vecka blir lika lyckad :)

Av Anna Johansson - 19 maj 2013 12:53

Riktigt fint väder även idag så varför inte passa på att jobba på brännan medans solen ändå är framme ;) vi drog oss bort till er-sjön. Tobie och Henke passade på att meta lite me, å tänka sig det finns faktiskt fisk i er-sjön, eller så hittade vi den ända som fanns... ;) hehe



      


Sen snodde vi bilen igen (måste verkligen skaffa mig en egen bil!!) å så körde vi till Vita sand till Svärföräldrarna å hälsade på ;) TrevligtTrevligt :D Där blev vi till klockan 9 ungefär sen rullade bilen hemåt igen ;) 


   

Av Anna Johansson - 17 maj 2013 23:30

Igår var jag ju på gruppintervju på högalids folkhögskola och det gick hyffsat bra måste jag ändå säga ;) Först hade dem en liten presentation om hur utbildningen ser ut, sen så var det ju dags att presentera sig själv och efter det blev vi indelade i 3 grupper och skulle presentera/sälja en produkt. Min grupp fick en pulsmätare som vi skulle försöka sälja ut till dem andra ;) det gick väldigt bra måste jag säga, min grupp var ju helt klart bäst  


Svaret på om man kommer in skulle komma om ca 2 veckor så är det bara att vänta på att brevet ska dimpa ner i brevlådan ;) 


 



Idag har det varit helt underbart väder så när Antonia kom vid runt 11 tiden slängde vi oss båda i våra solstolar med varsitt glas iste ;) I vår lilla solhörna i trädgården hade vi lätt runt 30 grader. Synd bara att vi inte har fått upp poolen än, den hade behövts idag ;)  


Har även varit och jobbat nu på kvällen till halv 10. Har varit en mycket bra jobbkväll, inte för stressigt men ändå saker å göra hela tiden ;) 




Av Anna Johansson - 16 maj 2013 07:52

Idag klockan 13:00 gäller det!! Ska på gruppintervju på Högalids folkhögskola    Så idag gäller det att slå på charmen på högsta nivån ;) Man ska presentera sig själv och sen göra en mindre uppgift. Ärligt talat så trodde jag att jag skulle vara mer nervös än vad jag faktiskt är :P Men jag menar, hur fel kan det gå? Antingen så kommer jag in på skolan eller så gör jag det inte, livet rullar på ändå?!  Ska göra det bästa jag kan idag, så håll tummarna för mig!! :) 


 

 

 

Av Anna Johansson - 14 maj 2013 23:15

Varit och firat morfar som fyller år :D det bjöds på smörgåstårta och glassbomb, såå gott ;)

         






Ovido - Quiz & Flashcards