Alla inlägg under augusti 2013

Av Anna Johansson - 22 augusti 2013 17:26

Då var nästa kapitel här i livet öppnat och påbörjat!

:) Igår började jag på Högalids folkhögskola (y) och måste säga det att jag tror att det kommer bli ett jäkla bra år :) Det känns så oehört skönt att få komma igång med något som faktiskt kan leda mig på rätt väg. Atta bara veta vad man ska göra varje dag är så himla skönt, äntligen få rutiner här om dagarna. Börja rhalv 9 varje dag och slutar som senast 16:15. det gillar vi ;) Idag slutade vi 14:30 så hann med 15 tåget. Fick iof springa sista biten, men jag hann iaf ;) Normalt tar det ju bara en kvart mellan kalmar och nybro, men idag tog det  ca 35 min -.-'  Tåget hade fått meddelande om att det var någon person på spåret så den fick bara köra i 10 km/h den sista biten till nybro. Lite lagom seegt sådär. 


Åå så har jag ju även börjat träna med ju ;) Började i måndags och nog känner jag av det alltid. har så sjuuuk träningsvärk i mage och bröst så kan knappt skratta eller ännu värre --- nysa. fy tusan vad ont det gör, som tusen nålar i magen. med det är så värt det.  


Så nu ska jag strax börja med maten så den är klar när älskling kommer hem. För sen bär det av mot gymmet där benen ska få sig en omgång som dem kommer känna av i några dagar framöver! 


Puss&Kram på er <3 

 

Av Anna Johansson - 19 augusti 2013 10:24

Eftersom det verkar vara en trend nu att man ska träna och leva hälsosamt så tänkte vi också köra på det (y) Nu eller aldrig! Har köpt gymkort, nya träningskläder är köpta och skorna är putsade- NU kör vi!!!!! Är sjukt taggade på att komma igång med träningen igen. Och när man ändå börjar med träningen så ändrar vi på kosten också. Dra ner på vitt mjöl, pasta,ris, potatis m.m och colan å godiset kan man ju bara glömma, inget sånt mer. 

Ska jag strax sätta mig på cykeln och cykla ner till affären och inhandla lite ny hälsosam mat. Så är det någon som har ett bra tips på nyttig mat som är gott så skriv gärna en lite kommentar. Måste ju säga att jag är väldigt ny på det här med att laga mat som både är gott och nyttigt så vore tacksam om man fick lite goda råd :) 



 

Av Anna Johansson - 17 augusti 2013 22:45

Startade lördagen med en mysig brunch med Erika (y) På menyn var det Amerikanska pannakakor med sirap och gul vattenmelon :D Pannkakorna smakade som en blandning mellan scones och pannkaka, men väldigt gott var det och mättande. behövdes bara två bitar innan man var mätt - perfect för Brunch.

Mätta och glada plockade vi fram min lilla gottelåda med nagellack och allt man kan behöva för fina naglar   


Kollade även på filmen "Bäst före". det var ju inte direkt en utav de bästa filmerna man sett. Det skulle vara en en drama och komedi med jag hittade i princip bara dramat. Man blev lite deprimerad faktiskt. Är det så tråkigt att bli gammal alltså? Ensam och övergiven? Nä fy, den var inget för mig :P

        

Av Anna Johansson - 13 augusti 2013 09:35

God morgon :D
Idag är jag ledig och hade ju då tänkt att sova ut ordentligt, men jag har varit vaken sedan halv 7 i morse. Pigg och glad :D planerna för idag är att åka in till Kalmar vid middagstiden och luncha med älsklingen och efter det ska plånboken bli lite lättare med en omgång på Modehuset ? :)
Har precis ätit frukost och snart blir'e till å hoppa in i duschen och fixa sig :)

Ha en bra dag allihopa :D
Puss&Kram

Av Anna Johansson - 11 augusti 2013 10:30

God morgon på er allihopa :D hoppas ni inte är allt för bakis idag? ;) Planen var att jag egentligen skulle ut igår men planerna ändrades och det blev en mysig hemmakväll istället med bullbakning, en supergod kycklinggryta som jag lyckades slänga ihop och kvällen avslutades med ett varmt bubbelbad med levande ljus och bra musik i högtalarna :) 

Är väldigt tacksam för att jag stannade hemma, för jag är säker på att jag inte hade mått så bra idag annars ;) nu kan man ju tillochmed njuta lite utav denna söndagen med ;)


Hoppas alla får en fin söndag. Ta ett par panodil och ett glas vatten så ska ni se att det blir bättre ;)

Harè gött  


Av Anna Johansson - 7 augusti 2013 22:56

Du fattar inte hur otroligt lycklig du gör mig <3 

 

Av Anna Johansson - 7 augusti 2013 21:48

Igår var en otrolig lååång dag måste jag ju säga. Jobbdagen började halv 8 på morgonen och slutade inte förrän halv 10 på kvällen... men det gick iaf. ;) makarlöst nog så hann jag med 21:33 tåget hem (y) cyklade så fort jag kunde hem för att lämna cyklen hemma hos föräldrarna och sen springa till stationen. Tåget kom precis som jag kom till stationen. glad att jag hann, annars hade jag fått vänta en timme på nästa tåg   kan ju säga att jag somnade utan vaggvisa igår iaf

 

Idag har jag varit väldigt duktig :) dammsugit, torkat golvet, tvättat fönstrerna, diskat, skurat toaletten och tvättat.   


Resten av kvällen kommer bestå utav en plopp-glass framför Rena Rama Rolf sen blire sängen för imon väntas en ny jobbdag :D 

 NattiNatti



Av Anna Johansson - 5 augusti 2013 15:07

Då var sista jobbhelgen jobbad för denna sommar - LYCKA- :D fast måste ändå saga att den har gått väldigt fort och det är ävl tack vare alla goa människor man jobbar med :) nu är det bara 6 jobbdagar kvar och sedan börjar skolan :) börjar känna dem små fjärilarna nu i magen nu men det ska bli så himla roligt att får starta något nytt ;) så får man se vart det för mig någon stans, alltid kommer man väl någon någon stans :D 


Och i helgen har ju också en utav de finaste personerna på denna jord fyllt år!! Stort grattis till dig gumman :D Hoppas din födelsedag blev perfekt <3 love u <3

 



Jag har precis kommit hem ifrån en promenad på 8 km, lagom svettig så nu blir det en dusch och sen äre dags att ge lägeheten en omgång med dammsugaren och lite putsmedel så att det blir fint här hemma :D 


Ha en fortsatt fin dag ute i solen gott folk 

Puss&Kram 


Ovido - Quiz & Flashcards